MODEL

Günümüzde ürünlerin reklam ve tanıtımları profesyonel model veya manken olarak adlandırdığımız celebrity veya no name kişiler tarafından yapılmaktadır. A’dan Z’ye her alanda karşımıza çıkabilecek her ürün için bu durum geçerlidir. Pazarlama ve satışta ürünün kendisi kadar ürünü kullanan, giyen veya kullanım alanını gösteren kişi de önemlidir. Bu kişinin ürünle uyumu, enerjisi, hedef kitleye hitap etmesi doğru bir algı yaratmak isteyen satıcının ürününü pazarlayabilmesini mümkün kılar. Cast seçimi yapılırken birçok kurumsal firma reklam ve tanıtımlarında bu kirterleri taşıyan isimleri tercih eder.

Model veya manken kimdir?  

Yerel veya uluslararası olmak üzere ürünlerin reklam veya tanıtımlarında yer alan kişilere model veya manken denir. Bu kişi için  tanıtımı yapılacak ürün bir pantolon da olabilir bir televizyon da, bir işletmenin reklamı için bir mizansende de yer alabilir, bir kozmetik çekimi için yalnızca elini de kullanabilir. Yer alabileceği mecra ve senaryolar hayal gücüyle sınırlıdır diyebiliriz. Aklınıza gelebilecek hemen hemen her alanda profesyonel modeller bazen fizik, bazen yüz, bazen sadece bir tırnak ile ürün tanıtımı yapabilirler.

En çok yer aldıkları mecralar ürün çekimleri ve defilelerdir. Bu bazen bir fotoğraf çekimi bazen de bir reklam filmi çekimi olabilir. Defileler ise genelde tekstil ürünlerinin podyumda modellerin belirli bir koreografi eşliğinde yürümesinden meydana gelir. Markanın takipçilerine ve hedef kitleye yapılan bir lansmanı veya ilk gösterimidir. Günümüzde Victoria’s Secret gibi popüler markalar bu organizasyonu dünya çapında bir şova dönüştürerek modelleri ve modelliği çok daha popüler bir konuma getirmiştir. Ülkemizde de bir çok alanda yerli ve yabancı manken kullanımları görebiliriz. Reklam filmleri, fotoğraf çekimleri, tanıtımlar ve defilelerin en önemli figürleridir.


Peki model seçimi nasıl yapılmalıdır?  

Model ajansı belirli periyodlarda modelleri bulundukları şehirde istihdam eden kurumdur. Yurt içinden ve yurt dışından olmak üzere mankenler bu kurumlar tarafından temsil edilir.  Firmalar, reklam ve prodüksiyon ajansları bu kurumlar üzerinden cast seçimi yapar. Burada önemli olan tanıtımı yapılacak ürünle uyumluluktur. Markalar hitap etmiş oldukları alıcı kitlesinin ihtiyaçlarını ve kişisel özelliklerini göz önünde bulundurarak tercihte bulunmaktadır. Örneğin doğa sporları yapan insanlara dış giyim ürünleri satan bir firma model seçimi yaparken bu sporlarla ilgilenen insanların genel tipolojisini dikkate almalıdır. Diğer taraftan takım elbise veya gece elbiseleri üreten bir firma da çekimlerinde hedef kitleye uzak olmayan yüzler üzerinden bu ürünleri müşterilerine sunmalıdır.  

Şehirde bulunan model ajanslarına ait web sitelerini detaylı olarak inceleyerek markanıza uygun yüze ve fiziğe sahip olabilecek isimleri tek tek gözden geçiriyoruz. Çekim tarihinin belirlenmesinin ardından bu isimleri stüdyomuza davet ediyoruz. Firmaya ait numune ürün veya ürün gruplarını stüdyomuzda giydirerek deneme çekimi yapıyoruz. Bu test çekiminde ürünlerin modele öncelikle beden ve ölçüler açısından uygun olup olmadığını kontrol ediyoruz. Diğer taraftan modelin kamera karşısındaki rahatlığı, önceki deneyimleri ve poz verme konusundaki tecrübelerini değerlendirme fırsatı da elde etmiş oluyoruz. Son aşamada en uygun isme karar verip çekimlerde yer alabilmesi için gereken prosedürleri ajansına iletiyoruz.